2 Şubat 2022 Çarşamba

Mutlu Günler Dileğiyle...

 

                

Sabahattin Gencal-Fuat Gencal
Ümraniye, 01.02. 2022

“Her sabah güneş yeniden doğar, hayat yeniden başlar.” Bugün de, açık deyişle 01 Şubat 2022 Salı günü de uyandım sabaha. Yüce Rabbimize şükrederek yeniden başladım hayata. Ümraniye’ye gidebildim. Bu da şükre değer. Üstelik iki oğlumla beraberdim. Bu durum da az şükürlük değil...

        Biraz keyifsizliğimden, daha çok da korkudan kendime ev hapsi vermiştim. Uzun zamandır, değil çarşıya inmek açık havaya bile çıkmıyordum. Geçen yıl bugünlerde covid 19’un pençesindeydim. Gözümü öyle korkuttu ki hiç sormayın.

        Kendilerinden Allah razı olsun çocuklarım, aile bireylerim el üstünde tutuyorlar beni. Çarşıya bile iki korumayla gidiyorum. Doğrusu böyle korumalar güven veriyorlar bana. Biraz da gurur veriyorlar. Bu gururu kıvanç olarak belleyelim. Allah’ımıza bin şükür. Allah herkese de böyle hayırlı evlatlar nasip etsin.

Baba ve oğulları
Ümraniye- 01. 02. 2022



        Çekmeköy’de oturmakta olduğumuz evin dask poliçesi için bankaya uğradık. Azıcık da çarşıda turladık. Sonra küçük oğlum Ahmet, mesai günlerinde her zaman öğle yemeklerini yediği lokantaya götürdü bizi. Yemek sohbetleri de leziz oluyor.

        “Gittim, gördüm, döndüm.” diyerek de bitirebilirdim bu yazımızı; ama bir gözlemim, daha doğrusu gözlemimiz oldu ki yazmadan edemeyeceğim. Halkımızın durumunu ilk önce büyük oğlum Fuat keşfetti. Halkımızın hareketsiz olduğunu söyleyince ben de dikkatle gözledim. Fuat, cansız, uyuşuk vb. kelimeler kullanmak istemediğinde “hareketsiz” dedi. Ben ne diyeyim? “Fırtınadan önce ki sessizlik” desem değil. Mahmurluk desem değil. Bedbinlik desem değil... Teşhis koyamıyorum. Toplumun MR’rını çekmek gerek... Bir veya bir buçuk sene daha nutuklarla yetinelim dersek Allah korusun, çok geç kalmış olabiliriz.

        Gene de şükürler olsun. Ancak halkımızı böyle garip görünce sevincimi yaşayamıyorum. İnsan ancak çevresi mutlu olunca mutlu olabilen bir varlıktır. Çevresi ne yapacağını şaşırmışken mutlu olabilene insan mı derim ben.

        Hep beraber mutlu günler dileğiyle...

 

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 01.02. 2022

       

Paylaşmak güzeldir.