26 Ocak 2022 Çarşamba

Ah Leydi’m! Neler Hatırlattın Bana

 

Sabahattin Gencal Leydi ve Kontla sohbet ederken
                               



Bugün 26 Ocak 2022, günlerden Çarşamba. Saat 16.07’de yeniden oturdum bilgisayarın karşına. 3 saat önce de bilgisayardayken şişen ayaklarım “yat” dedi. Mümkün mü organlarının dediklerini yapmamak? Tabii, bu soru dini bir soru; onun için şimdilik geçelim. Ben, bazı organlarımızı dinlediğimiz için denileni yaptım.

Uyumadım; ama ayaklarımın şişinin inmesini bekledim. Beklerken de tavana bakıyordum. Bin bir düşünce ve duygu aklımdan geçti. Geçti geçti; ama niye Leydi’ye takıldığımı merak ettim. Leydi merakı da birçok şeyi tetikledi.

Tam bun an aklıma geldi çok kullandığımız tetiklemek de neyniş. Sağolsun Google diyor ki; Tetiklemek MEC.•İ devinime geçirmek, etkin duruma getirmek, devinime geçmesine yol açmak. Güzel. O zaman namluları devinime açılabilecek siz değerli okuyucularıma uzun uzun anlatmaya bir mahsur görmüyorum:

Bugün facebookta donarak ölen bir hayvanı gördüm. Keşke görmeseydim demiyorum keşke böyle bir olay olmasaydı. Yine bugün bir sevgili öğrencimin yönettiği fotoğraf dergisinde 1 yayınlana fotoğrafları görünce gözlerim doldu. İhtimal bu fotoğraflar Leydi’yi düşürdü aklıma.

Leydi ve Kont, hayvan, doğa ve insan dostu oğlum Fuat’ın yetiştirdiği iki köpektir. Bu iki kangal büyüyünce mekânları dar geldi. Bahçeye çıkarıldılar. Bir müddet sonra da bahçe de dar gelmiş olacak ki duvarlardan atlayarak mahallede dolaşıp geldiler. Yaramazlık mı yaptılar yoksa cüsseleriyle mi korkuttular bilmiyorum Fuat’a şikâyetler geldi. Fuat da istemeyerek bunları göndermeye karar verdi. Kont’a alıcısı çıkan birine hediye edildi. Hayret Leydi’ye alıcı çıkmadı. Alıcı çıkmadı diye sokağa atılamazdı emin bir yere bırakıldı. Tabii bu 3-5 senelik bir olay, belki de daha fazla.

Geçen sene sağ olsun torunum, aynı zamanda adaşım Sabahattin beni doktora götürdü. Dönerken birden bire durakladı. Ne olduğunu soramadan geri geri gitmeye başladı ve bir yerde durdu. Leydi’yi görmüştü. Herkes de görmeliydi. Nasıl da kucaklaştılar. Zaten biliyordum birbirlerine olan sevgilerini. Sabahattin’le adeta güreş yaparlardı. Sabahattin benimle de görüştürdü onu. Bana karşı saygılı; ama mesafeliydi. Yanlarına gittiğim zaman da öyleydiler. Saygı var; ama ciddi olmak kaydıyla. Sabahattin arabanın kapısını açtı. Haydi gidelim dediyse de Leydi binmedi. Leydi ısrarla kaldıkları mekâna götürmak istiyordu Sabahattin’i. Sabahattin zaten biliyordu mekânı; bilmeseydi bırakır mıydı. Bu sahnelerin beni nasıl duygulandırdığını az çok takdir edersiniz. Biraz da düşündüm:

Acaba dedim kendi kendime Leydi arabayı görünce mi yola koştu yoksa Sabahattin’in kokusunu alınca mı? Sabahattin’e zamanında yetişemediği için kim bilir ne kadar üzülmüştür. Tersini de düşünebiliriz. Sabahattin onu fark edip geri gelince ne kadar da sevinmiştir...

Bu yıl da Sağ olsun torunum Fatmanur götürdü beni doktora. Fatmanur da kedileri çok sever. Bir ara Kahve’sini anlatmıştım yazarlık kursundaki arkadaşlarımıza. Hayvanları da sevmek ne güzel. Uzatmayalım Fatmanurla da aynı yoldan geri dönüyorduk. Tam Leydi'yi geçen yıl gördüğüm çevreye baktım; ama maalesef göremedim Leydi’yi...

Şimdi saksıyı çalıştırmaya başlıyorum: Leydi arabayı gördüğü için mi yola çıktı, Sabahattin’in kokusunu aldığı zaman mı? Arabayı gördüğü için olsa bu yılda çıkabilirdi. Demek ki kokuyu aldığı için. Tabii daha birçok neden de var. Gönlüm istemediği için onları yazmıyorum. Leydi’ye bir şey mi oldu. Yoksa? Köpeklerin de bir yaşam ortalaması var. Onlar da...

Sabahattin Gencal oğlu Fuat Gencal'ın hayvanlarının hatırlarını tek tek sorar.
                              

Aklıma başka şeyler de geldi?

Hayvan seven kardeşlerimizin çalışmalarını beğenerek izliyoruz. Onlara haddimiz olmayarak bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Çalışmalar gayet güzel; ama baştan başlamak gerek: Hayvanların doğal mekânlarını bozan egemen sınıflara, iklim değişmelerine neden olan egemen sınıflara vb. kimseler karşı uyarma görevlerimizi de yaparsak daha iyi olur.

Egemen sınıfların zor zamanlarında hayvanlara ve insanlara yardım ettiklerini de görüyoruz. Onlara da yine haddim olmayarak bir arzımızı iletmeye çalışalım:

Baylar! Üç günlük dünyada beş kuruşluk kârınız için doğal dengeyi bozmayın lütfen. Yalvarıyorum. İnsanlarımıza onurlarını da kırarak yaptığınız yardımlar konusunu Allah rızası için bir düşünün. Esas olan onlara ayakları üzerinde durabilecek imkân sağlamak değil mi? Tabii ilk yardım normal ve ancak bunun böyle sürdürülerek onları sürekli itaate zorunlu bırakmak günah değil mi; bu insanlığa sığar mı? Başka sorum yok...

Kontla Leydi'nin güzel günlerinden

Bitsin artık ne olur kurtul bu yastan
Sana kinim yoktur sıyrıl azaptan
Ayrılık kaderdir her şey Allahtan
Kendini suçlama suçun yok senin

Kaynak: https://www.sarkisozlerihd.com/sarki-sozu/hakki-bulut-ayrilmak-kaderdi/


Değerli Okurlarım. Bu kez de ekran uyarıyor beni: Diyor ki; bu ana kadar ki sözcük sayısı 619. Yani gençlerin sabır ölçüsünü 4 kat. Orta yaşlıların sabır ölçüsünü iki kat aştınız... Demesi bizden.

“Demesi bizden” niye dedi anlıyorum. Çok zaman dediğini yapmadığım için birçok okuyucum uğramaz oldu. Geriye kalan siz değerli okuyucuları kaybetmek istemem. Onun için “Ah Leydi’m! Neler Hatırlattın Bana” başlığının ikinci kısmını sonraya erteliyorum. Bu, daha özel bir anı olduğu için takip etmeyebilirsiniz. Tabii bu söz ancak samimi olduklarınıza söylenir; ama benim bütün okurlarım hatta bütün görüştüklerim de ne kadar da samimi olduğumu bilirler. Ek olarak yazayım, çok samimiyet bazen iyi olmayabilir. Ben istisnalar hariç hiç zararını görmedim. İstisnalar daima olur. Onların da bir ders bir ibret konusu olduğunu unutmayın.

Bu yazı günce midir, anı mıdır, öğüt müdür, saçmalık mıdır? Bilemiyorum. Evet, ayrı ayrı ve de anlaşılır biçimde yazmak gerektiğini bilmiyor değilim; ama... Neyse yazmayım.

Hayırlı günler dileğiyle...

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 26. 01. 2022

 ____________________________ 

 1.                  https://www.facebook.com/groups/696109653859055/?multi_permalinks=2389636467839690&notif_id=1643180780435259&notif_t=group_activity&ref=notif

 

Paylaşmak güzeldir.