10 Ocak 2022 Pazartesi

Bütün Anlamlarıyla Sabırlar Diliyorum

 


Sabahattin Gencal'ın konuşan fotoğraflarından biri...


Beyin sporunu sever  misiniz? http://www.beyinsporu.com/  adresinde envai çeşit çalışmalar var. Ama ben bunlara başlamadım henüz. Ne zamanki ihtiyarlığımı hissetmeye başlarım, Eh, o zaman da Allah (cc) ömür verirse uğraşırım. Şimdilik dalış sporu yapıyorum: Tabii kendim icat ettiğim; fakat henüz patentini almadığım bir beyin sporu.  Bir ipucu vereyim; çağrışıma benziyor.

Biraz önce adını andığımız sporu yapıyordum. Bu an dinleniyorum. Dinlenirken de çok önemli şeyler paylaşalım:

Değerli meslektaşım Dr. S. Pekin, bir yazımıza yaptığı yorumda; “Bence giderek çok orijinal bir üslûp edindiniz sevgili Hocam; vurucu ve insan zihnini ortaya koyucu...”

Benim için her kelime bir tramplem gibidir. Hani basınca sizi havaya sıçratıyor ve takla atarak denize dalıyorsunuz. Allah’a (cc) şükürler olsun her kelime tramplem benim için. Ama uzatmamak için “vurucu” tramlemine atlıyorum. Havalanıyorum şimdi. Havada dalış pozisyonuna giriyorum ve de oksijen tüpü olmaksızın 100 metre aşağıdayım. Franz Kafka’nın (3 Temmuz 1883 - 3 Haziran 1924) bir aforizmasını buluyorum ve çıkıyorum: “Okuduğumuz kitap bizi şakağımıza indirilen bir yumruk gibi uyarmazsa onu neden okuyalım.” Franz Kafka’yı sormayın bana su altında fazla duramıyorum çünkü.

Aaa, ben bu aforizmayı bir kitabımda yazmışım.1 Demek ki dalmadan da olurmuş. Bu sözü ilk duyduğumda hayret etmişimdir. F. Kafka biraz da benim gibi halim selim bir adammış. Üstelik sıkıntılarla, hastalıklarla yoğrulmuş biri. Hayret “şakağımızdan indirilen bir yumruk.” Demek insan bu belli olmuyor. “Yavaş (yumuşak) huylu atın çiftesi pek (yavuz) olur.”

Ara paragraflar niçin sevilmiyor, anlamadım gitti. Anlamadığım için de yazıyorum. Senelerce önce askeri kışladayız. Asteğmen arkadaşlarla sohbet ediyoruz. Dedikodu da denebilir. Asker adam dedikodu yapar mı? Bazen yaptıkları oluyor demek. Bazı subayların sessiz, korkak ve pısırık olduğunu söylüyorlar. Bu sessiz kelimesine takıldım. Yani ben de? Değerli asker arkadaşım H. M’te hiç olur mu öyle şey, geçende yumruğunu balyoz gibi vurduğunu gördüm. Evet, övünmek gibi olmasın, Allah’a hamd olsun yumuşak görünümün altında güçlü bir beden ve balyoz gibi yumruklarız var.

Bu yumruk meselesini sakın yanlış yorumlamayınız. Bizi kovalamayı düşünenlere gözdağı veriyor değilim. Hem kaba gücün karşısında biriyimdir. Ben isterim ki kelimelerim de yumruk gibi olsun. Kafka’nın dediği gibi bazılarının beyinlerini sarssın, uyanmalarına vesile olsun.

Tabii, bu arada sizleri de azıcık etkilemiş olalım. Yanı hocalık hakkını kullanalım. Yine F. Kafka’dan:

“İnsanlar sabırsız oldukları için cennetten kovuldular, tembel oldukları için geri dönemiyorlar.” Artık siz yorumlayınız. Yurttaşlarımız “sabır”2 kavramını bilmedikleri için maddi ve manevi birçok değerlerini, kazanımlarını kaybettiler. Tembel oldukları için de çağdaş yönetimi kuramıyorlar.

Bütün anlamlarıyla sabırlar diliyorum.

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 10. 01. 2022

 ______________________

1.                  Gencal, Sabahattin, Kendimizi Görme Denemesi, https://cinius.shop/product/kendimizi-gorme-denemesi-veya-bilimsel-dedikodu/

2.                  Gencal, Sabahattin, Evrensel Yüce Bir Ahlak Üzere Olmalı 1, https://cinius.shop/product/evrensel-yuce-bir-ahlak-uzere-olmali-1/

 

Paylaşmak güzeldir.