19 Eylül 2024 Perşembe

"Yazmasak da Olur"

 

Sabahattin Gencal-Erdoğan Teke
Çekmeköy-19.09.2024


        “Yazmasak da Olur.” cümlesini ilk kez duyuyorum değerli arkadaşım Erdoğan Teke Beyden. Sekiz yıldır kısa aralıklarla hep bir araya gelmiş ve örnek teşkil edebilecek düzeydeki sohbetlerimizin, hiç değilse özetlerini yazmışızdır. Yazma isteği de çoğu kez Erdoğan Beyden gelirdi. Ne hikmettir bilinmez bu kez öyle olmadı.

Bugün yani 19 Eylül 2024 Perşembe günü saat 14.02’de pastanede bir araya geldik yine. Ne yalan söyleyelim bu kez biraz dedikodu yapmış olduk. Aslında devletimizin yöneticileri hakkında konuşmak dedikodu sayılmaz ama kendimize yakıştıramadığımız için dedikodu diyoruz.

Toplantı sonunda, Erdoğan Beye ; “Bugün ne yazalım?” diye sordum. O da, “Sizin sık sık söylediğinizi söyleyeyim: Yazara şunu yaz, denmez. O istediğini yazar.” dedi. Ben de, “Dikkat etmişseniz, ne yazayım, demedim; ne yazalım?” dedim. Yani ikimiz de yazabildiğimize göre... İlkin sağlığımızın iyi olduğunu yazalım. Biraz da fiyatların artık uçtuğundan söz edelim. Bu arada SAGEN Yazarlar Grubunun oluşturmaya çalıştığı İNSAN OLMA VE İNSAN OLARAK KALMA HAKKI adlı kitap çalışmalarının hangi düzeyde olduğundan söz edelim, dedi. Daha sonra da “Yazmasak da Olur.” demesin mi?

Hayırlara gitsin. “Yazmasak da Olur.” sözü doğrusu çok düşündürüyor beni. Halk artık eskisi gibi pek şikâyet etmiyor. Ekranlar haber saatlerinde bile nedense bazı olayları dizi film işlemekten öteye gitmiyor. Partiler de suskun gibi. Yoksa benim gözlerim mi görmüyor, kulaklarım mı işitmiyor? Yoksa, meşhur fıkradaki gibi halkın sokaklarda oynaması mı yaklaştı. Davullarla zurnalarla... Ben kemençe havalarını severim.

Oy Kemençe Kemençe

                                                         Eser sahibi bilinmiyor

 

Oy kemençe kemençe de

Nerde idin dün gece

Atar kırarım seni de

Eğlencesin eğlence


Ben kemençe çalamam

On parmaktan olamam

Bana Ordulu derler

Ordu'dan ayrılmam


Akşam oldu yanıyor da

Ordu'nun ışıkları

Yaktı yandırdı beni de

Kibar konuşukları


Kaynak: Anonim

(https://tr.wikisource.org/wiki/Oy_Kemen%C3%A7e_Kemen%C3%A7e)

*

Tabancamın Sapını Gülle Donatacağım

Zeki Müren'in şarkısı

https://www.google.com.tr/search?q=tabancam%C4%B1n+sap%C4%B1n%C4%B1+g%C3%BClle+do

*

Erkan Ocaklı - Tabancamın Sapını (Official Audio)

https://www.youtube.com/watch?v=sdNYiZ28GC4

*

(Kalemim) doli mermi

Seven boyle eder mi, seven boyle eder mi?

 

Bu kez de mermiler kalemde kalsın. Ammada benzettik haa. Kalemin peşinden gidince böyle oluyor. O bile otosansür uyguluyor bana, sana ve ona.

Neyse ki açıklanmayan düşüncede sansür yok. Ama açıklanmayan düşünce, düşünce sayılır mı?  Bunu da düşünce anlarsınız.

Hoşça kalın.

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 19. 09. 2024


Paylaşmak güzeldir.