15 Nisan 2023 Cumartesi

“Okumayı Bilirsen Her İnsanın Bir Kitap Olduğunu Göreceksin”

 

Çerkez Tamer- Sabahattin Gencal
Samandıra'dan Akyazı'ya...
15. 06. 2017

  • Bir insanı tanımak için, kendisiyle 
  • yol arkadaşlığı etmelidir. (Şinasi)
  • *****


Okumayı bilirsen her insanın bir kitap olduğunu göreceksin.” der William Ellery Channing.  Allah’a hamd olsun ki bazı insanları az da olsa okumayı nasip etti bana. Bu insanlardan ders aldığımı söyleyebilirim. Bunlardan biri de Çerkez Tamerdir. 

Not Defteri blogumda  13. 04. 2023 tarihinde “Çerkez Tamer’den Alacağımız Dersler Vardır.” başlıklı bir yazı yazdım. Bu yazının altında da yeni bir yazı yazacağımı not etmiştim. İşte bu yazıyla o sözü yerine getiriyorum.

Çerkez Tamer- Sabahattin Gencal
Samandıra'dan Akyazı'ya...
15. 06. 2017

  • Dünya bir kitaptır ve seyahat etmeyenler, 
  • onun sadece bir sayfasını okurlar. (Aziz Augustine)

    • Bu yazıma da Edmund Burke’nin; “Düşünmeden okumak, hazmetmeden yemeğe benzer.” sözünü not olarak düşüyorum.

      Prensibimdir, bir kişi hakkında yazacaksam mutlaka o kişinin müsaadesini alırım. Bir fotoğraf içinde prensibimi uygularım.

      Şimdi, Çerkez Tamer’den Messenger vasıtasıyla nasıl müsaade aldığımı yazayım. Akla şu gelebilir: Müsaadeyi nasıl aldınsa aldın, bunları geç kameti uzatma, diye gelebilir. Ancak bu maillerde de alınacak dersler olunca bunları yayınlamak yararlı olur.



      Merhaba Tamer Esen Bey,

      Önce selâmlarımı ve iyi gün dileklerimi sunarım.

      Bu beklenmeyen mektubu yazanı hatırladınız sanırım. Facebook’tan hatırlarsınız. 15.06.2017’de x otobüsü ile Samandıra’dan Akyazı’ya kadar beraber yaptığımız yolculuktan da hatırlarsınız belki.

      Hatırlayamazsanız da kınamam; çünkü hem zaman geçti hem de sizlerin yoğun işi var...

      Ben Sabahattin Gencal, 80 yaşında bir emekli öğretmen. Bugün, birçok yaşlı gibi geçmişe takılarak üzgün üzgün arşivimi karıştırırken sizin fotoğraflarınızla gözlerim parladı. Fotoğraflarınızla, hayalen de olsa dünyayı gezmeye başladım...

      Yine hatırlayacaksınız blogumda sizinle ilgili bir yazı yayınlamıştım. Blogumu virüs yüzünden kapatmak zorunda kalınca birçok yazı da gitti. Bereket sizinle ilgili yazıyı arşive aldım. Bugün o yazıyı bulunca sevindim. “Not defteri” adlı blogumda da o yazıya yer vermeyi düşündüm. Tabii izniniz olursa.

      Bu arada, 2017 – 2018 sonrası gezilerle veya etkinliklerle ilgili fotoğraflar göndermek isterseniz onları da yayınlarız.

      Blogu izleyenler çok çok azdır. Amaç internette kalıcı olsun. Gençlere örnek olsun. Facebook sayfasından, istediğiniz fotoğrafları da kullanabilirsiniz, derseniz, onlardan da yararlanabiliriz.

      Hayırlı günler dileğiyle selâm ve sevgiler. Allaha (cc) emanet olun.

      Sabahattin Gencal, Çekmeköy-İstanbul, 12. 04. 2023




      Cerkez Tamer

      Su anda sahura kalkmış bulunuyorum ve en güzel mektup beklenmemiş olan mektubunuzu alıp okumak beni çok çok mutlu etti. Güzel abim çok teşekkür ederim. Allah sizin gibi büyüklerimizi başımızdan eksik etmesin. Sevgi ve saygıyla ellerinizden öpüyorum.💙🙏🤲



      Cerkez Tamer

      İstediğiniz fotoğrafları kullana bilirsiniz güzel abim. 💙Uyku sersemi olduğum için bu kadar yaza bildim dualarımdasınız🤲🙏



      Cerkez Tamer

      Allah nasip ederse bayrama İsveç’e gideceğim. Oradan da fotoğraf gönderirim. Ben sizi hiç unutmadım ve unutmam da.💙👋



      Cerkez Tamer

      Günaydın güzel abim. Benim dünya işleriyle işim biteli yıllar oldu. Zamanımın çoğunu bu iki kurtla geçiriyorum ve beni ve sevgili esini çok mutlu ediyorlar. İnsanlar gibi nankör de değiller.

      Sevgiler selamlar.



      Birazcık geç açılan bu videoları tam ekrandan izlemek gerek...


      Cerkez Tamer

      Hollanda bir peynirci dükkânı. İlk girdiğimde, ilk gözüme çarpan dükkânın pırıl pırıl oluşu oldu.

      H

      H

       

       


      Paylaşmak güzeldir.