7 Mart 2022 Pazartesi

Yarın Kendimle Buluşmak Niyetiyle...

 

Sabahattin Gencal'ın Masası ilk kez bu kadar karışık görünüyor.
Masasın karışıklığı kafa karışıklığı ile doğru orantılı mıdır?
Çekmeköy-05. 03. 2022


 

Bugün 07. 03. 2022 Pazartesi. Saat: 22.24. Çekmeköy’deki ikametgâhımda klavyenin başındayım. Az önce niyet ettim bu yazıyı yazmaya:

Gün boyu yalnızım. Oğlum da torunum da henüz işten dönmediler.

Fiziksel ve ruhsal olarak rahatsızım. Bu rahatsızlıklar için internet dünyası, bin bir çare üretti. Bir yararı olmayacağını bile bile birkaç yazı okudum. Her zaman okumam; ama bugün kendimi yorgun hissettiğim için yazmakta olduğum Esma-i Hüsna adlı kitap için çalışmalarıma ara verdim. Boş da duramadığım için konu ve yazar belirlemeden gelişi güzel okuyorken bir cümleye takıldım: Kendinle arkadaş ol.

Kendinle arkadaş olma konusunda internette dünya kadar yazı var. Okudum birkaç yazıyı. Güzel parlak fikirler. Ne olurdu birazcık gerçekçi yazsalar?

Ben, kendimi bildim bileli kendimle konuşurum.

Kendimle kavga etmişliğim de var. Kendimi acımasızca eleştirdiğim de... Ama hiç küsmedik birbirimize. Tıpkı küçük çocuklar gibiyiz. Ağlarız sızlarız; ama kin tutmayız.

Biraz önce de kardeş kardeş konuştum kendimle. Daha önceki konuşmalarımızda dikkatimizi çeken bir cümleyi belgeler bölümünde bulduk ve bunun üzerinde düşündük biraz:  Eğer kendi kendinize konuşuyorsanız sorun yok... Konuştuktan sonra bir de cevap veriyorsanız, bilin ki contaları yakmışsınız.”1

Ne demek cevap vermek biz öyle tartışıyoruz ki hiç sormayın...

Demek oluyor ki biz contaları yakmışız2 da haberimiz yokmuş. Tevekkeli her zaman, her yerde, her durumda geçmişi düşünmem. Demek ki contaları yakmışız. Bu yaştan sonra conda almak olur mu? Biz bu işi contasız halledemez miyiz? Neyse bu konu daha çok su kaldırır. Ömür vefa ederse görüşürüz bu konuyu da... Şimdilik kendimizle arkadaşlık üzerinde duralım.

Üççeyrek asırdır kendimizle konuşuyoruz. İkiz gibiyiz. Arkadaş sayılmaz mıyız? Demek arkadaşlık kardeşlikten az da olsa farklı.

Daima bahtiyarlığımı belirttim. Çok iyi arkadaşlarım oldu. Bu günlerimizde de, Çarşamba günü bir değerli arkadaşla Kitap Kritikleri, Cuma günleri başka bir değerli arkadaşla Hayat Kritikleri yapıyoruz. Bir günde kendimle görüşmeye karar verdik. Artık gözlem mi yaparız, gırgır mı yaparız Allah bilir.

Ölmezsek, inşallah yarın biz kafeye çıkacağız.

Önemli olan niyettir.

Mevla görelim neyler

Neylerse güzel eyler

 

Deme şu niçin şöyle

Yerincedir ol öyle

Bak sonunu seyr eyle

          (Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri)

Yarın yapılması planlanan benlerin buluşmasını doğrusu ben de merak ediyorum.

Tabii, becerebilirsem bu tarihi buluşmayı da yazabilirim inşallah.

 

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 07. 03. 2022

Paylaşmak güzeldir.