15 Nisan 2022 Cuma

Aynı Rüyada Buluşalım mı?

 

Sabahattin Gencal
Üsküdar, 2019

Dün internette voltalanırken gözüme bir ışık çaktı: “Bu yazı ilginizi çeker mi? Bu yazı ilginizi niye çekmesin?” İlk soruyla çok karşılaştık; ama ikinciyle... Maşallah! Kelimelere mıknatıs koymuş kim koymuşsa. Soruları hemen kopyalayıp yapıştırdım. Bir web dosyasına yerleştirdim. Voltalanmam bitince okurum, diye. Ama şimdi, bulamıyorum bu soruları, tabii adresi de. En azından soru cümlelerinin aklımda kalıp kalmadığını kontrol ederdim.

Niyetim şuydu. Bu soruları yazacak daha sonra da “Bu yazı ilginizi niye çekmesin?” sorusu ile sözde bir merak uyandıracaktım.

 Bugün de internette volta attım. Niçin mi? Yürüyemediğim için kilo alıyorum yani bedenim kabalaşıyor. Hiç olmazsa beynimize volta attıralım ki kafamız kalınlaşmasın.

Bir kitap yazmaya çalışıyorum. Mümkün olduğu kadar kafam dinginken çalışıyorum. Kafam bozuksa böyle volta atmakla gün geçiriyorum. Başka deyişle ömrü dakika dakika boşa harcıyoruz.

Ben hep böyleyim. Nasıl derler, rutin dedikleri işlerle oyalanmaya çalışıyorum. Bugün böyleyim, dün de önceki günde hep böyleydim. Önceki gün Victor Hugo’ya atfedilen bir özdeyiş yakalamıştım: "Rüyalar, gecelerin akvaryumudur." Rüyalar üzerinde bir yazı yazmayı düşünüyordum. Rahmani ve şeytani rüyalar başta olmak üzere bütün rüyâ çeşitleri hakkındaki bilgilerimi güncelledikten sonra yazacaktım. İleride sağlık olursa yazarım inşallah, dedim.

Bugün İnternet Okyanusunun Book Culture Art Times kıyılarında gezinirken yine rüyâ ile ilgili bir yazıya rastlamayayım mı? Kısa bir yazı. Öyle ahım şahim de değil. Amma benim düşünemediğim bir iki hususa değinildi. Hani derler ya “Bizim yaptıklarımızı siz hayal bile edemezsiniz...” Doğru valla. Rüyâları kontrol etmek hiç aklıma gelmedi. Anti parantez olarak yazayım, psikolojik denemeler ustası Ahmet Gencal’ın, bir ara bu konudan söz ettiğini duymuştum. Sizler de düşünmüşünüzdür. Ama bu ikinci hususu düşüneniz yok demeyeyim de pek azdır, diyeyim: Rüyâlarda buluşmak. Yani A, B, C, D semtlerinde oturan birileri telefonla anlaşıyorlar ve saat 00.02’de rüyâda buluşmak umuduyla diyorlar. Belki de buluşacakları mekânı da kararlaştırırlar.  Meşhur Ancumah vadisinde veya Alayısa Yaylasında...

Bu durumu izah edemeyeceğim. En iyisi sözü edilen yazıdan alıntı verelim:

 "Peki rüyayı kontrol etmenin faydası ne? Gerçek hayatta yaşayamadığınız şeyleri yaşar, insanları görebilirsiniz.

   Ama bunu bilime götüremediğiniz, yani teknolojiye basit haplar şeklinde yansıtmadığınız takdirde, herkes bunu yapamaz ve çoğu inanmaz. Sizi deli sanarlar;  Çünkü bilinçaltında bu konuyla ilgili ön yargılar mevcut. Bu ön yargılarda zihne ya da inanç tabakasına duvar örer.

 Eğer gerçekten iyi-düzenli ve başarılı seanslar ve inançla birden fazla insan bu işe başlarsa, yakında ortaklaştırabilmek yani aynı rüyada bulunup, ayrı zihinleri paylaşırlarsa ortaya müthiş şeyler çıkacaktır (geleceğe uçuyoruz) :)).."

(Book Culture Art Times, 05. 10. 2017

https://www.bcatimes.com/ruya-bilincalti-zihin-gerceklik-iliskisi/)

 Sizde mi hayret ettiniz? Edin edin, hayretten güzel şeyler doğar.

Yazının başlangıç ve sonuç cümleleri çok önemliymiş. Ben bu yazıyı nasıl sonlandıracağımı bilemiyorum. Eğer Sabahattin olmasaydım. Bir güzel sonlandırırdım; ama. Şimdilik akvaryumda boğulmayın, diyorum. Vay be, nasıl da yazdım değil mi?

İnsan bazen güzel yazabilir.

 

Sabahattin GENCAL,

Çekmeköy- İstanbul, 15. 04. 2022


Paylaşmak güzeldir.