16 Nisan 2022 Cumartesi

Her Şeyin Güzel Olması Dileğiyle

 

BABA VE OĞULLARI
Sabahattin Gencal- Fuat Gencal- Ahmet Gencal
Çekmeköy, Nisan 2022


Artık ağzımdan olumsuz söz çıkmayacak.

Artık kalemimden/klavyemden ak kâğıtlara olumsuzluk akmayacak.

Her an olumlu olma kararını almam geç oldu; ama inşallah güç olmaz.

Bugüne dek, büyüklerimizden aldığımız eğitimle/örneklerle hep “korku ve ümit arasında olmaya” (Beyne’l-Havf ve’r-Recâ) çalıştık.

İslâmiyette yeis’in /umutsuzluğun, karamsarlığın olmadığını biliyoruz. Öte yandan ahireti düşünmeden hevâya göre yaşamanın da uygun olmadığını biliyoruz.

İnsan ne kadar okursa okusun bazı şeyleri gözden kaçırabiliyor. Örneğin önceleri okuduğum şu hadiste bir husus nasılda gözümden kaçtı. Oysa en önemli nokta burası: "Kul sıhhat halinde korkulu ve ümitli bulunmalı, havf ve recâsı birbirine eşit olmalı; hastalığı halinde de recâ (ümit) yönü kuvvetli olmalıdır.1"

Ya, belki de hasta olmadığımızdan bu ikinci kısım yani, “... (kul) hastalığı halinde de recâ (ümit) yönü kuvvetli olmalıdır." İfadeleri nasılda gözümüzden kaçtı.

Bu sön günlerde, ölümden daha çok söz eder oldum; giderayak kelimesini kullanır oldum. Oğlum Fuat, “Yaa baba öyle deme.” der oldu. Hastalıktan söz edince de; “Çağırma...” demeye başladı. Ben de;

“Ölüm de hastalık da benim için olumsuz kavramlar, kelimeler değil. Hepsi Allah’ın takdiri. Her şey dünya hali vb. sözler söylerdim.” Tabii yanlış yapıyormuşum. Daha düne kadar doğru olan bu sözler bugün yanlış. Dün sağlıklıydım, bugün rahatsız. Bugün reca (ümit) yönümüz ağır basmalı.

Bir şey daha öğrendim: Bir söz hem zaman, hem ortamına göre uygun veya uygunsuz olabiliyor. Yani sadece kelime ve kelime gurupları değil söz de farklı zaman ve ortamlara göre farklı algılanabilir.

İnşallah, bundan böyle; Hiç aklımdan çıkmasa da ölümden söz etmeyeceğim / Son nefesimize dek hep güzellikleri yazıp çizeceğim.

Ben isterim ki hep beraber umutlu olalım. Doya doya mutluluğu yaşayalım. Mutlu yaşamak hakkımız. Bu hakkımızı almak için birleşmemiz gerekir:

Kötüler el eledir, iyiler birleşiniz

Yoksa kötülere yem olacak leşiniz.

(Böyleleştiren: Basri Gocul)

Fatiha Süresinde belirtildiği üzere BİZ olabilirsek, inanın her şey güzel olacak.

Sabahattin Gencal,

Çekmeköy-İstanbul, 16. 04. 2022

 

_________________   

1.               (Nevevî, Riyazü`s-Salihîn Tercümesi, I, 479).


Paylaşmak güzeldir.